Projekty zgłoszone przez firmy

Lista projektów zespołowych zgłoszonych przez firmy dostępnych do realizacji w semestrze letnim 2016/2017.Jeśli jesteś zainteresowany projektem i chcesz uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt.

Temat zaznaczony pogrubioną czcionką został wybrany przez prowadzącego i czeka na studentów
Tytuł tematu oznaczony pogrubionym fontem oznaczą, że pracownik PWr będzie prowadził ten temat. Jeśli do tematu przypisanych jest kilku prowadzących oznacza to deklarację realizacji tego tematu przez kilka niezależnych grup.

Temat zaznaczony przekreśloną pogrubioną czcionką został wybrany przez studentów i nie jest już dostępny
Temat wyróżniony pogrubionym fontem oznacza, iż ukonstytuowała się grupa studentów, która podjęła się jego realizacji. Po kliknięciu w tytuł projektu dostępna jest również informacja, który z pracowników PWr prowadzi ten temat. Jeśli do tematu przypisanych jest kilku prowadzących oznacza to symultaniczną realizację tego tematu przez kilka niezależnych grup.

Exposys – system rezerwacji oraz organizacji targów
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest zbudowanie systemu wspomagającego organizatorów targów w obsłudze wystawców. System w wersji podstawowej powinien zawierać możliwość rejestracji i logowania wystawcy, rezerwacji powierzchni targowej wraz z wyborem zabudowy stoiska oraz jego wyposażenia wraz z możliwością modyfikacji wyboru po ponownym zalogowaniu, a od strony administratora (organizatora wydarzenia) możliwość zarządzania wystawcami oraz ich wyborami. W wersji rozszerzonej system może zawierać moduł automatycznego fakturowania oraz zarządzania dostawcami.

Wymagane umiejętności:

  • PHP + MySQL,
  • JavaScript + jQuery,
  • bootstrap – front-end framework.

Niezbędne zasoby: Komputer

System sterowania maszyny dwu-osiowej do obróbki materiału z wykorzystaniem oprogramowania narzędziowego CoDeSys, modułu CNC Motion i urządzeń ASTRAADA
prowadzący: dr inż. Michał Lower (ARK)

W ramach tematu udostępnimy studentom:

  • cel i założenia projektu,
  • bootstrap – front-end framework,
  • podstawowe szkolenie ze sterowników i serwonapędów ASTRAADA,
  • bezpłatny udział we wszystkich e-szkoleniach ASTOR dla osób zaangażowanych w projekt przez okres 30 dni.

Beer Game
prowadzący: dr inż. Iwona Poźniak-Koszałka (ISK)
stan: w trakcie realizacji

elem projektu jest stworzenie aplikacji webowej z wykorzystaniem architektury mikroserwisów, która będzie stanowić platformę do przeprowadzania symulacji Beer Game. Pozwala ona symulować przepływ zamówień i towarów między browarem, dystrybutorem, hurtownią i sprzedawcą. Browar produkuje piwo, które jest następnie odbierane przez dystrybutora i przewożone do hurtowni która zaopatruje końcowego sprzedawcę. Każde ogniwo w tym łańcuchu dostaw musi, kierując się własnymi interesami, podjąć decyzję o liczbie zamawianych bądź produkowanych skrzynek piwa, tak, aby nie magazynować go zbyt dużo, ale także sprostać zapotrzebowaniu generowanemu przez konsumentów.

Platforma prywatnej placówki medycznej
prowadzący: dr hab. inż. Krzysztof Walkowiak (TIP)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest dostarczenie webowej aplikacji, która będzie platformą prywatnej placówki medycznej. System powinien umożliwiać:

  • Umówienie się na wizytę do danego lekarza
  • Odwołanie wizyty u lekarza
  • Obejrzenie wszystkich swoich umówionych wizyt
  • Sprawdzenie godziny pracy poszczególnych lekarzy
  • Umówienie się na badania
  • Sprawdzenie wyników badań
  • Złożenie prośby o wystawienie recepty
  • Przeprowadzenie konsultacji online z lekarzem

Aplikacja powinna również posiadać panel administracyjny umożliwiający zarządzanie pacjentami i lekarzami.

Internetowa lodówka
prowadzący: dr hab. inż. Krzysztof Walkowiak (TIP)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie aplikacji webowej pozwalającej śledzić zawartość lodówki (oraz spiżarki – czyli rzeczy nieznajdujących się w lodówce) przez użytkownika. System powinien posiadać następujące funkcje:

  • wprowadzanie początkowej zawartości
  • śledzenie zawartości (wraz z procentem posiadanych produktów, np. mleka, masła, itd.)
  • dodawanie produktów, które powinny być obecne zawsze (albo raz na kilka dni, tygodni)
  • dodawanie dni, w które robione są zakupy
  • generowanie listy zakupów na każdy taki dzień z uwzględnieniem zawartości spiżarki oraz produktów, które powinny się w niej znaleźć przed kolejnymi zakupami
  • dodawanie listy zakupów potrzebnych na konkretne danie (np. obiad)
  • specyfikacja artykułów, które powinny być spożywane raz na jakiś czas (np. odpowiednia ilość warzyw)
  • specyfikacja artykułów, które nie powinny być spożywane w nadmiernej ilości (np. słodycze)
  • alerty posiłkowe: gdy użytkownik powinien był zjeść pewien artykuł lub gdy nie powinien był tego robić
  • alerty psującego się jedzenia: gdy dany produkt leży już za długo, a użytkownik o nim zapomniał (ponieważ nie wprowadził do systemu informacji o jego zjedzeniu – nawet w części)
Strategiczna gra online

Celem projektu jest dostarczenie webowej aplikacji, która będzie strategiczną grą online. Rekomendujemy implementację wieloosobowej gry polegającej na zarządzaniu własną
osadą/planetą pozwalającej na handel, walkę i współpracę między graczami. Proponujemy użycie nietransakcyjnej bazy danych, np. Cassandra ze względu na potencjalnie ogromną ilość danych do przetworzenia.

Umawianie wyjść ze znajomymi
prowadzący: prof. dr hab. inż. Michał Woźniak (IMT)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie aplikacji webowej służącej do umawiania się na wspólne spędzanie czasu ze znajomymi. Powinna posiadać następujące funkcjonalności:

  • szukanie terminu odpowiadającego wszystkim osobom
  • ustalanie formy rozrywki (bilard, kręgle, pub)
  • wspólne rozliczanie kosztów (w tym zapisywanie informacji kto płacił za co)
  • wyznaczanie optymalnego miejsca spotkania biorąc pod uwagę lokalizację wszystkich użytkowników
  • integracja z Google Maps
Zarządzanie w Scrumie
prowadzący: dr inż. Iwona Poźniak-Koszałka (ISK)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie aplikacji webowej służącej do zarządzania projektem informatycznym tworzonym w metodyce Scrum. System powinien posiadać następujące funkcjonalności:

  • zarządzanie projektami oraz programistami
  • zarządzanie Sprintami
  • zarządzanie zadaniami – Story (zawierających opis, Milestone, priorytet, status, przypisany Sprint, liczbę Story Pointów, itd.)
  • tworzenie podzadań – Subtask
  • szacowanie zadań z użyciem Poker Boarda
  • obliczanie parametrów Sprintu (takich jak Velocity, Story Point Cost i Capacity)

Zautomatyzowany pilot wyścigowy
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Wyścigi MTB Enduro to formuła wyścigów rowerowych (która bardzo przypomina rajdy samochodowe WRC), w której zawodnicy jadą na rowerach MTB w terenie górzystym od startu do mety. Na kilku odcinkach trasy (zwanych odcinkami specjalnymi) mierzony jest im czas przejazdu. Wyścig wygrywa zawodnik który pokonał całą trasę i miał najmniejszy sumaryczny czas przejazdu na odcinkach specjalnych. Wyścigi Enduro często są porównywane do wyścigów WRC, gdzie jedną z podstawowych różnic (poza oczywiście środkiem transportu) jest brak pilota.

Celem projektu byłoby stworzenie aplikacji mobilnej w której można by nagrywać wskazówki głosowe dotyczące sekcji odcinka specjalnego (np. notatkę o tym że za zakrętem jest tzw. drop, lub dany odcinek należy pokonać daną stroną) Aplikacja miałaby możliwość powiązania wskazówki głosowej z informacją o pozycji z GPS i odgrywania wiadomości w trakcie wyścigu w tempie dopasowanym to tempa przejazdu.

Dopełnieniem aplikacji byłby portal internetowy do którego użytkownicy mogliby ładować przejazdy na danym odcinku, wraz ze wskazówkami głosowymi by dzielić się nimi w ten sposób z innymi użytkownikami.

Czytnik paragonów oraz aplikacja do zarządzania domowym budżetem
prowadzący: dr inż. Paweł Rogaliśnki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Na rynku jest wiele aplikacji do zarządzania domowym budżetem (np. https://finanse.ifin24.pl/). Mankamentem w ich używaniu jest konieczność ręcznego wprowadzania wydatków i przypisywania ich do danej kategorii. Bardziej zaawansowane z tych aplikacji posiadają funkcjonalność importu wyciągów z kont bankowych w celu rozwiązania tego problemu. Jednak problemem są transakcje wykonywane w sklepach wielobranżowych, jak np. hipermarkety, w których jednocześnie kupujemy żywność, kosmetyki, zabawki, książki, sprzęt elektroniczny itd. Nie ma wtedy możliwości prawidłowego przyporządkowania transakcji do kategorii, gdyż transakcja powinna zostać podzielona i dopiero poszczególne części powinny być przypisane do poszczególnych kategorii.

Powyższy problem można rozwiązać ręcznie obliczając na podstawie paragonu wydatki na poszczególne kategorie oraz manualnie wprowadzając je do systemu. Ręczne opracowywanie i wprowadzanie danych do systemu jest jednak bardzo uciążliwe i czasochłonne przez co bardzo mało użytkowników gotowych jest wykonywać regularnie takie czynności.

Rozwiązaniem powyższego problemu jest stworzenie aplikacji mobilnej na telefon komórkowy, która za pomocą kamery w telefonie zeskanowałaby paragon, następnie przy pomocy technologii OCR poddała konwersji obraz paragonu na tekst i przygotowała plik w formacie gotowym do importu w aplikacji do zarządzania domowym budżetem. Na podstawie konfiguracji przygotowanej przez użytkownika rozpoznane pozycje z paragonów mogłyby być automatycznie kategoryzowane.

Przy takim podejściu transakcją nie byłby cały pojedynczy paragon, tylko poszczególne pozycje paragonu, co rozwiązałoby problem kategoryzowania transakcji i pozwoliłoby na dokładne, a nie tylko orientacyjne śledzenie wydatków.

W dalszej kolejności można zaimplementować funkcjonalności do zarządzania domowym budżetem, aby uzyskać kompletny produkt.

Inteligentny system sterowania natężeniem i barwą światła w pomieszczeniach o zmiennej intensywności oświetlenia naturalnego
prowadzący: dr inż. Paweł Rogaliśnki (INS)
stan: w trakcie realizacji

W ramach projektu powinien zostać zrealizowany projekt sterujący oświetleniem w pomieszczeniu. Natężenie i barwa światła sztucznego doświetlającego pomieszczenie powinny ulegać zmianie w zależności od zmieniających się warunków oświetlającego to pomieszczenie światła naturalnego.

Projekt realizowany z wykorzystaniem mikro-kontrolera Arduino oraz czujnika natężenia światła np. TSL2561 – cyfrowy czujnik natężenia światła otoczenia I2C – moduł SparkFun.

Urządzenie wspomagające trening sportowy - przenośny, bezinwazyjny monitor poziomu kwasu mlekowego we krwi
prowadzący: prof. dr hab. inż. Michał Woźniak (IMT)
stan: w trakcie realizacji

Obecnie trening sportowy jest wspomagany wieloma urządzeniami elektronicznymi mającymi na celu monitorowanie, procesów zachodzących w ciele sportowca w trakcie wysiłku. Wraz z rozwojem medycyny sportowej i metod treningowych dane z takich urządzeń służą do poprawy sposobów trenowania zawodnika, tak aby mógł on osiągnąć maksimum swojego potencjału.Urządzenia takie jak np. pulsometr, mocomierz rowerowy, czujnik kadencji biegu czy miernik dziennej aktywności są wykorzystywane od stosunkowo dawna przez osoby profesjonalnie uprawiające sport. Z czasem gdy urządzenia te stawały się tańsze ich użycie stawało się powszechne wśród amatorów i osób uprawiających sport rekreacyjnie, a ich produkcja jest dochodową gałęzią elektroniki użytkowej. Niektóre z tych urządzeń są zupełnie powszechne (jak miernik aktywności lub pulsometr) inne stają w „przedsionku upowszechnienia” (jak np. miernik mocy rowerowej). Istnieją też urządzenia które są wciąż domeną badań medycyny sportowej i nie mają swoich „cywilnych” odpowiedników.

Jednym z takich urządzeń/badań jest pomiar poziomu kwasu mlekowego we krwi. Parametr ściśle związany z wysiłkiem, mocniej niż np. wartość pulsu czy mocy, które to służą do oszacowania poziomu wysiłku na pewnym progu poziomu kwasu mlekowego w mięśniach (czyli są miarą pochodną wskazującą na pewien poziom kwasu mlekowego na bazie wcześniejszych obserwacji/testów zawodnika nie zaś pomiarem bezpośrednim). Standardowa procedura pomiaru poziomu mleczanu wymaga pobrania próbki krwi i przeanalizowania jej w laboratorium lub przenośnym urządzeniu służącym do tego celu, gdzie wymagane jest nakłucie skóry a wynik otrzymujemy z opóźnieniem (minimalnie ok. 45s).

Zgodnie z niedawnymi (październik 2015) badaniami grupy uczonych z Izraela i Niemiec da się określić poziom mleczanu nieinwazyjnie przy pomocy diody laserowej i kamery USB. Po tej publikacji powstało pierwsze tego typu urządzenie (https://www.bsxinsight.com/technology).

Celem projektu byłoby próba odtworzenia wyżej wymienionego badania, oraz próba stworzenia urządzenia opartego o kamerę, diodę LED/Laserową i mikrokomputer/telefon komórkowy.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4605070/

PWr/Comarch Micro
We wczesnych latach 80tych Publiczna telewizja Królestwa Wielkiej Brytanii (ang. BBC) zadecydowała w ramach misji publicznej o realizacji programu informatyzacji społeczeństwa. Projekt polegał na doprowadzeniu do powstania dedykowanego mikrokomputera (wspólnie z firmą Acorn komputera BBC Micro https://pl.wikipedia.org/wiki/BBC_Micro) i rozpoczęciu nadawania cyklu programów edukacyjnych wskazującego możliwości wynikające z użycia tego komputera. Historycznie projekt okazał się sukcesem i znacząco zwiększył poziom edukacji informatycznej wśród całego pokolenia anglików.

W ramach projektu zespołowego proponuje się opracowanie platformy edukacyjnej skupiające się na stworzeniu (lub wykorzystaniu istniejącej np.: BBC Micro Bit będącej duchowym następcą BBC Micro: https://en.wikipedia.org/wiki/Micro_Bit) platformy sprzętowej i programowej służącej do zachęcenia dzieci z klas 1-3 do pisania programów i budowania urządzeń elektronicznych. W ramach projektu zespołowego należałoby także zaproponować program edukacyjny (np. w postaci instrukcji / cyklu filmu YouTube) pokazujący możliwości wykorzystania platformy. Działania w ramach projektu zespołowego mogły by następnie zostać przekształcone tak by stanąć do jednego z konkursów realizowanych w ramach programu „Program Operacyjny Polska Cyfrowa” jak np. tu: https://cppc.gov.pl/programy/popc-2/po-polska-cyfrowa-3-1/nabor-wnioskow-popc-3-2/ (który tu ma dokładnie na celu uruchomienie programu powodującego rozwój kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli klas 1-3 lub bezpośrednio uczniów klas 1-3).

Wear and Learn
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Oprogramowanie na zegarki Android wear służące do nauki słówek języka obcego. Aplikacja będzie połączona z Android phone i umożliwiała zbieranie nowych słówek podczas przeglądania stron internetowych. Aplikacja powinna również wspierać naukę wymowy wykorzystując mikrofon oraz głośnik smartwatch’a.

ROTA - Automated shift management tool
prowadzący: dr inż. Maciej Nikodem (INT)
prowadzący: dr inż. Marek Woda (INT)
stan: w trakcie realizacji

Aplikacja służąca do planowania i zarządzania zmianami pracowników w sposób możliwie jak najbardziej zautomatyzowany. Narzędzie to będzie używane przez duże zespoły dostarczające różnego rodzaju usługi zarówno w skali lokalnej jak i światowej. Dlatego też, aplikacja musi uwzględniać różnice wynikające ze specyfikacji pracy w danym regionie, np. rozbieżności stref czasowych, kalendarza dni pracujących i wolnych od pracy oraz godzin pracy charakterystycznych dla danej lokalizacji. Narzędzie musi uwzględniać wszystkie rodzaje dni pracy (praca w święta, dyżur itp.) oraz podział ról występujący w danym zespole, tak aby w trakcie dostarczania usługi było pokrycie kierownictwa oraz ekspertów.

Narzędzie powinno tworzyć grafikę w taki sposób, aby prawidłowo rozdzielało zmiany pracownikom zgodnie z założonym wzorem planowania zmian i regułą ich dokonywania. Aplikacja powinna być elastyczna w zarządzaniu tak, aby w sposób prosty i bez kłopotów można było dokonywać w niej zmian np. poprawek do grafiku, zamian godzin pracy pomiędzy pracownikami oraz dodawać nowe funkcjonalności takie jak: automatyczne zaakceptowanie lub automatyczne odrzucenie wniosku pracownika o zamianę, bądź wniosku urlopowego (powinno się to odbywać na podstawie zdefiniowanych reguł np. dopuszczalna liczba osób na urlopie w danym dniu).

Dodatkowo, narzędzie powinno zawierać w sobie moduł do raportowania (np. zdefiniowane szablony, tworzenie szablonów, eksport do pliku csv). Narzędzie powinno zapewnić łatwy w obsłudze interfejs umożliwiający przejrzystą prezentacje godzin pracy dla wszystkich odbiorców.

Umiejętności wymagane od kandytatów:

  • Analiza biznesowa – umiejętność dostrzegania potrzeb biznesowych oraz dokumentowanie ich
  • Zarządzanie projektami – umiejętność definiowania, planowania i realizacji zadań potrzebnych do osiągnięcia celu projektu wraz z odpowiednim ich raportowaniem. Umiejętność dostrzegania współzależności, przewidywania potencjalnego ryzyka i problemów z nich wynikających oraz zarządzania nimi
  • Modelowanie danych – Umiejętność pozyskania rzetelnych danych oraz zarządzania nimi w Excelu lub bazach danych
  • Raportowanie – dostarczanie raportów z przebiegu projektu oraz końcowej dokumentacji i rekomendacji dotyczących produktu
  • Programowanie – znajomość języka programowania, potrzebna do stworzenia aplikacji (web lub standalone), zdefiniowania poziomów dostępu oraz stworzenia systemu uwierzytelnienia użytkownika z wykorzystaniem rozwiązania SSO

Image and marker recognition algorithms in Augmented Reality
Description of the project:

  • Understanding recognition algorithms for AR;
  • Development of algorithm for creating markers from image by students;
  • Using the acquired knowledge in creating test application for mobile device.

Example project should be written in C# language. If you want to rewrite it to run it on another operating system, you are welcome.

Technologies and languages:

  • .NET,
  • C#,
  • Xaml,
  • AForge.NET framework,
  • Windows Phone OS.

JARVIS: Złote ucho, czyli wykorzystanie sieci neuronowych do obiektywnej oceny jakości sygnałów audio
prowadzący: dr inż. Marek Bazan (ART)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest pokazanie możliwości – dotąd zarezerwowanych dla wytrenowanych, złotouchych słuchaczy krytycznych – jakie niosą ze sobą uczenie maszynowe oparte o sztuczne sieci neuronowe w analizie jakości sygnałów audio, będących krótkimi fragmentami utworów muzycznych, poprzez:

  • Dobór kilku sieci neuronowych do postawionego problemu
  • Implementację wybranych algorytmów
  • Trening zaimplementowanych sieci
  • Zebranie wyników i porównanie efektywności różnego rodzaju sieci neuronowych
  • Zestawienie rezultatów z wynikami uzyskanymi przez ludzi w testach odsłuchu krytycznego

Wymagane umiejętności:

  • Znajomość zagadnień z dziedziny Systemów Uczących Się (Machine Learning) i Sieci Neuronowych
  • Umiejętność programowania
  • Znajomość języka angielskiego (czytanie i pisanie)

Zasoby:

  • Wsparcie merytoryczne w zakresie Sieci Neuronowych i Systemów uczących się ze strony Uczelni
  • Studenci muszą mieć dostęp do sprzętu i oprogramowania pozwalającego na implementację algorytmów do realizacji celu projektu. Istnieje dowolność wyboru narzędzi i oprogramowania.
  • Firma zapewni wektory uczące dla tworzonej sieci neuronowej oraz wektory referencyjne celem porównania wyników uczenia

System lokalizowania i montażu elementów oraz ich inspekcji jakości z wykorzystaniem robota przemysłowego FANUC i system wizyjnego iRVision
prowadzący: dr hab. inż. Elżbieta Roszkowska (ARR)
stan: w trakcie realizacji

Cele do osiągnięcia: Wykorzystanie możliwości robota przemysłowego FANUC oraz systemu wizyjnego iRVision w zadaniu rozpoznawaniu elementów. Pokazanie możliwości takiego rozwiązania na przykładzie prostej aplikacji.

Wymagane umiejętności: samodzielnej pracy z dokumentacją w j. angielskim, praca programistyczna z robotem przemysłowym.

Zadanie paletyzacji przemysłowej z wykorzystaniem robota przemysłowego FANUC oraz dedykowanego oprogramowania Palletising
prowadzący: dr hab. inż. Elżbieta Roszkowska (ARR)
stan: w trakcie realizacji

Cele do osiągnięcia: wykorzystanie możliwości robota przemysłowego FANUC w zadaniu paletyzacji. Rozpoznanie i skorzystanie z funkcji ‘palletising’ wspierającej programowanie tego typu aplikacji.

Wymagane umiejętności: samodzielnej pracy z dokumentacją w j. angielskim, praca programistyczna z robotem przemysłowym.

Mobilne stanowisko do pomiaru jakości transmisji w LTE
Celem projektu jest opracowanie mobilnego stanowiska do pomiaru jakości transmisji w sieciach komórkowych. Stanowsko oparte będzie na modułach M2M (Machine to Machine) i sterowane z wykorzystaniem mikrokontrolera lub komputera. Wymagana jest znajomość programowania w języku C, systemów wbudowanych oraz wiedza z zakresu sieci komórkowych w technologiach 2G, 3G oraz 4G.

Innowacyjne rozwiązania diagnostyczne w przemyśle. Diagnostyka systemów zrobotyzowanych firmy Mitsubishi Electric z wykorzystaniem najnowszych technologii mobilnych
prowadzący: dr inż. Michał Lower (ARK)

Stworzenie aplikacji mobilnej, która umożliwi diagnostykę systemu zrobotyzowanego wraz z układem sterowania.
Etapy projektu:

  • Zaprogramowanie prawdziwego robota RV jako obiektu diagnostycznego;
  • Wdrożenie programu który umożliwi sterowanie robotem przemysłowym na sterownik PLC firmy Mitsubishi Electric;
  • Stworzenie aplikacji mobilnej opartej o system Android lub iOS umożliwiającej diagnostykę robota oraz systemu sterowania.

Zastosowanie aplikacji mobilnej pozwoli na diagnostykę zarówno układu sterowania jak i systemu zrobotyzowanego. Aplikacja umożliwi szybszą reakcję na ewentualne awarie w procesie produkcyjnym a poprzez skomunikowanie z odbiorcą może przyczynić się do uniknięcia postoju w procesie produkcyjnym. Wdrożenie programu dla robota i sterownika PLC umożliwi wykorzystanie obiektu diagnostycznego do badań.

Location based Services for indoor and underground environments
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)

Every new smartphone today is equipped with Bluetooth 4.0 (“BT”), a technology also intended to be used for location based services e.g. in supermarkets when the environment is equipped with stationary low energy beacons.
The goal of the project is to use BT beacons to determine the location of a handheld device and automatically attach location information to reports and pictures generated by mobile app’s.
The scope of the project can be split into four Work Packages:

  • MCU software for Nordic Semiconductor NRF52 BT beacons: https://www.nordicsemi.com/eng/Products/Bluetooth-low-energy/nRF52832
  • MCU software for Texas Instruments CC2640 BT beacons: http://www.ti.com/product/CC2640
  • Android application
  • Server software basing on our existing MineOpt system

Prior to system implementation we emphasize on an overall systems design which has to be carried out by the students, however including design reviews at MT-Silesia to integrate it with the existing systems and application experience as well as to assure a professional system setup.

Work Package 1 and 2 can be carried out in parallel whereas special care should be taken to minimized power usage as well as to the achievable positioning accuracy. It would be nice to have a spreadsheet/calculator which will allow to determine battery lifetime in relation to advertising frequency and localization precision for moving machine (with different speeds). Finally, a comparision between the two MCUs shall be made resulting in a decision for one unit to be used in the product. There is the possibility toparticipate in the integrative electronics development (schematics, PCB, enclosure integration) for the electronics chosen.

Work Package 3 includes an Android application which reads the beacons (and potentially also other localization sources like WLAN) in order to determine the location of the mobile device. This information has to be attached as location tag to text files (reports written at this location) or to pictures taken (integrated into the EXIF header of .jpg files) or written as separate files for other activities at this location (video recording,…). In case WLAN is available at the point of recording, the true geospatial location shall be obtained from the server to be written into the documents, otherwise the raw beacon information is used, which in a post processing is turned into geospatial location on the server. Special care should be taken on the easiness and simplicity of use so the mobile user only needs to perform a minimum number of manual inputs.

Work Package 4 includes the server application to assign geolocation data to the beacons: For this task, our existing JAVA Enterprise based MineOpt system shall be used which already offers a geospatial server and visualization. This means to assign REAL geospatial data (e.g. like from GPS) to the beacons, graphically place the beacons in the model etc. Also the reception of reports and pictures and their storage as well as their assignment to locations and viewing the reports from within the geospatial visualization are parts of this task. This task also includes storing the reports and some auxiliary web based administration. The task is very scalable, so many interesting further options can be included.

The project scope can be set up scalable so it can be adjusted to the progress of the studends. If possible it also can be extended to cover extended location accuracy measures like fusioning BT beacon data with WLAN, provide services on our WLAN accesspoints, provide guidance on the mobile device along the BT beacon chains etc.

Przekształcenie kodu numerycznego CNC na trajektorię ruchu robota

Celem projektu jest wykonanie oprogramowania, które umożliwi wygenerowanie trajektorii ruchu robota (jego końcówki roboczej) na podstawie istniejącego kodu CNC.

Wymagania: znajomość programowania numerycznego i podstawy programowania robotów ABB.

Śledzenie gości targów/wystaw za pomocą Beaconów oraz udostępnianie materiałów na temat kolejnych stoisk
prowadzący: dr inż. Maciej Nikodem (INT)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie systemu pozwalającego na śledzenie zainteresowania kolejnymi stanowiskami na targach, składającego się z dwóch aplikacji:

  • Aplikacji mobilnej, która ma za zadanie odczytywanie odległość od każdego z Beaconów znajdujących się na kolejnych ekspozycjach. Zbierane dane aplikacja wysyła do aplikacji internetowej. Drugą główną funkcjonalnością aplikacji na telefony komórkowe jest prezentacja materiałów na temat aktualnie odwiedzanego stoiska przez użytkownika aplikacji.
  • Aplikacji internetowej, która będzie magazynowała otrzymane dane z aplikacji mobilnej oraz na ich podstawie ustalała przy jakiej ekspozycji znajduje się użytkownik. W aplikacji internetowej powinien znajdować się panel administracyjny pozwalający na sparowanie Beaconów ze stoiskami na targach oraz dodanie materiałów promocyjnych do każdego ze stanowisk. Główną funkcjonalnością panelu administracyjnego jest prezentowanie zebranych statystyk odnośnie zainteresowania poszczególnymi ekspozycjami na targach np. ilość gości odwiedzające dane stanowisko lub średni czas przebywania użytkowników aplikacji przy kolejnych stanowiskach

Estimote Beacons to niewielkie urządzenia komunikujące się za pomocą protokołu Bluetooth Low Energy, przesyłające różne dane w zależności od wersji na temat swojego środowiska. W projekcie zostanie wykorzystane dane na temat mocy sygnału klienta od Beacona, która pozwala określić odległość klienta od urządzenia. Do komunikacji z Beaconami producent udostępnia sdk pod sytem Android oraz sdk dla systemu iOS.

  • Android
  • Ruby on Rails

Firma Naturaily udostępni zestaw Beaconów na czas realizacji projektu oraz może zapewnić infrastrukturę serwerową dla aplikacji internetowej.

System wspomagający prowadzenie budżetu domowego
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie systemu wspomagającego prowadzenie budżetu domowego, którego główną funkcjonalnością będzie automatyczne dodawanie wydatków za pomocą
skanowania paragonów telefonem komórkowym.

System powinien składać się z aplikacji mobilnej i aplikacji internetowej, która będzie przechowywać dane na temat przychodów, wydatków oraz zawierać interfejs pozwalający
wprowadzać i prezentować informacje na temat budżetu. Aplikacja mobilna w najprostszej wersji powinna pozwalać na zrobienie zdjęcia paragonu oraz przesłanie go do aplikacji internetowej. Ze zdjęcia paragonu za pomocą istniejących narzędzi OCR system powinien odczytać produkty wraz z cenami. Przetwarzanie zdjęcia może odbywać się w aplikacji mobilnej lub internetowej w zależności od wybranych narzędzi do realizacji projektu.

Preferowane technologie:

  • Android
  • Ruby on Rails

Firma Naturaily może udostępnić infrastrukturę serwerową dla aplikacji internetowej.

Pomiar parametrów środowiskowych w inteligentnym domu
prowadzący: dr inż. Jarosław Emilianowicz (TIU)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie systemu, który mierzy różne parametry np. temperatura, wilgotność powietrza, stężenie pyłów w powietrzu.

System składa się z 3 części: bezprzewodowych czujników (opartych na mikrokontrolerze, np. Arduino), jednostki centralnej (Raspberry PI) oraz aplikacji internetowej. Czujniki rejestrują temperaturę i wysyłają ją do jednostki centralnej. Jednostka ta przetwarza otrzymane dane oraz prezentuje je na stronie internetowej.

Preferowane technologie:

  • Ruby on Rails
  • C
  • Python

Firma Naturaily może udostępnić infrastrukturę serwerową dla aplikacji internetowej.

Aplikacja internetowa wspomagająca premiowanie pracowników
prowadzący: dr inż. Paweł Rogaliśnki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest zaimplementowanie aplikacji internetowej, która będzie wspomagać premiowanie pracowników firmy.

W aplikacji będą dwa typy użytkowników: administratorzy i pracownicy. Każdy użytkownik jest przypisany do konkretnej firmy. Administratorzy dla danej firmy mogą dodawać zadania, za które pracownicy będą otrzymywać punkty np. przygotowanie szkolenia dla innych pracowników lub polecenie kandydata do pracy. Pracownicy zebrane punkty mogą wymieniać na nagrody zdefiniowane przez administratorów np. sfinansowanie wyjazdu na szkolenie. Każde zadanie powinno zawierać opis, ilość punktów oraz wymagany poziom uprawnień do przyznania punktów za zadanie. Administratorzy również mogą otrzymywać punkty.

Preferowane technologie:

  • Ruby on Rails
  • EmberJS(lub inny framework javascriptowy)

Firma Naturaily może udostępnić infrastrukturę serwerową dla aplikacji internetowej.

Tools portfolion
Project goals:
Web application with tools presentation as tiles with some descriptio.

Application should allow to manage several tools and present them in a nice layout.
Proposal functionalities:

  • Each tool represented as a tile – image, title, short description and url
  • Tool details on modal (long description, repository etc.)
  • Filtering – simple filters based on tags
  • Add to favourites
  • Notifications
  • Permissions – different views and details for different users
  • Admin panel – content management only for admins

Final scope of project will be set with the team.

Requirements:
Nice to have basic JS knowledge

Workshop environment
Project goals:
Web application for creating programming workshops.

Main goal of application is to support programming workshops. Application should allow workshop creation dedicated for any programming language.

Proposal functionalities:

  • Working examples – code with explanations and working results
  • Syntax highlighting
  • Splitting material into chapters – in each chapter we extend code from the previous one (it is like building application in steps)
  • Showing tasks for participants with timer at the end of each timer

Final scope of project will be set with the team.

Requirements:
Web technologies knowledge

Retro Tool
prowadzący: dr inż. Królikowski Rafał (TSI)
stan: w trakcie realizacji

Project goals:
Web application for supporting Retrospective Meetings

Retrospective Meeting is part of Scrum methodology. During this meeting, team reflects the past Sprint, discuss on improvements, identifies good practices. The result of the Retrospective is set of Working Agreements (set of rules/disciplines/processes the team agrees to follow) and Action Items (small task assigned to team member to be done before next Retrospective Meetings).

Application should allow management of several projects and create new posts in each of them and also show board with Working Agreements and Action Items.

Proposal functionalities:

  • General view (only for admins):
    • Projects management – adding/editing/removing projects, assigning members to them
    • Users management – adding/editing/removing users
  • Single project view (available only for assigned users):
    • Main dashboard with list of open Action Items and all Working Agreements set by the team
    • Board with availability of posts creation
    • Post can have different category (new idea, code improvement etc.)
    • Adding comments to posts

Requirements:
Nice to have basic JS knowledge

NERD - NEwcomer Request Delivery
Project goals:
Develop a tool that will speed up / automate newcomer enablement process by adding new user to projects, sending mail requests or manuals, and creating Jira tickets via REST API.

Manager wants to give access rights to tools required to work with project for every member that joins development team (Jenkins, application server, Jira, confluence, GIT repository, etc). There also must be mail notifications to development team and product owner about new team member. Newcomer should get mail with set of instructions/manuals/requrements.

There are two steps:

  • Project configuration in NERD Tool:
    • Add email sending function:
      • Configure target email and message/content. Mail message template can be edited with BBCode or Markdown.
  • Add jira ticket creation function:
    • Configure target Jira address/project id and ticket description
    • Send access rights request for given user:
      • Choose previously configured project and attach user to it by his email address

Requirements Minimal experience or eager to learn:

  • Language for backend logic (i.e. Java + Play Framework)
  • Language for frontend logic (i.e. JavaScript + Angular2 or Java + Vaadin)
  • Data Base knowledge (i.e. Postgres + Ebean ORM or SQL)
  • REST web services
Cross application notification system

Project goals:
Implement micro service able to easy management of users notifications. Service should aggregate all notifications from applications and/or users. Provide also web component for simple embedding and displaying notifications inside external applications.

  1. Web component should allow to:
    • easy embedding inside external applications;
    • displaying aggregated notifications;
    • dismiss single/all notification;
    • showing details and links;
  2. Microservice should:
    • be secured source of data for web component;
    • provide API for automatic notifications from applications;
    • provide way to create manual notifications;
    • allow scope notification message by type (info/warning/error), applications and user/user groups;
    • create easy way to notify end user about not read messages;
    • Requirements:
      Web technologies knowledge

Cross-applications shortcuts as a web component
prowadzący: dr hab. inż. Krzysztof Walkowiak (TIP)
stan: w trakcie realizacji

Project goals:
When many web services are operated and advertised by one entity (department, company, whatever) it is wise to have consistent way to easily move user bwetween applications. Good example are Google web apps or Microsoft web apps, where it’s always obvious how to jump between services in given company portfolio – by using same looking shortcuts button in every application. The goal of the project is to have web-based service that would allow for creation, maangement and display of such common component for consistent linking to many web applicatiions/pages.

Minimal finished project allows for:

  • Separate web application where one can
    • create new apps – with their icons and links
    • order or position of particlar application on applications list
  • Web component in any technology, that can be embedded in navbar of any application, and when clicked will display list of applications user can jump to with clickable links/anchors.

Possible extension: created app could monitor health of linked applications and disable/enable or modify view of the links displayed depending on the status of linked application (unresponsive, maintanance or similar).

Requirements:

  • Any programming language
  • Web technologies knowledge
  • Any DB system knowledge
  • Eager to learn new technologies
Mobile phone DevOps alarms delivery
prowadzący: dr inż. Tomasz Kubik (INS)
stan: w trakcie realizacji

Project goals:
Develop a tool that will notify person via android app that some system or web application has crashed and/or behaves weirdly.

Application that has following components

  • Backend app
    • monitors web services and generates and closes alarms when web applications are not responsive or has failing healthchecks
    • serves the mobile phone app
  • Android/mobile phone application
    • Allows for subscription to alarms from particular services
    • Receives and displays alarms and alarm cancellations
    • Allows the technical stuff to “claim“ the alarm (“I‘m working on it“ notification)

Extra: application can be notified about events/alarms from Sensu system.
Extra: backend can be notified about application events (“App x is rebooting for upgrade. Est downtime 30 minutes“)

Requirements:
Any language, minimal frontend dev experience (frontend frameworks) or eager to learn Angular 2

SSL/TLS support in Facebook Presto big data drivers
Project goals:
Extend Facebook Presto MongoDB and Cassandra drivers with SSL/TLS connec-
tivity.

Presto is a distributed-query engine from Facebook that allows cross-querying different databases.
Connection to particular database implementation is handled by Connectors. Presto connectors lack support for SSL connections to databases, that would allow for connections between Presto and databases via non-separated, even public network. At the moment such configuration requires setup of many SSH tunnels.

Requirements:
Java, basic knowledge of PKI/SSL mechanisms

S-tunning fit tracker – aplikacja iOS do planowania i śledzenia zdrowego trybu odżywiania

Celem projektu jest dostarczenie natywnej aplikacji iOS, która pozwoli na przechowywanie, komponowanie oraz dzielenie się z innymi użytkownikami przepisami. Dodatkowo możliwe ma być również automatyczne planowanie posiłków za użytkownika na kolejne dni, wraz z listą produktów do zakupu.

Użytkownik ma posiadać możliwość rejestracji, po to aby mógł zarządzać własnymi przepisami oraz ustawiać sobie filtry produktów zakazanych (np. takich na które ma uczulenie, albo których po prostu nie lubi) podczas wyszukiwania przepisów. Dodatkowo jako twórca i właściciel przepisu, użytkownik może udostępniać go innym lub też trzymać go tylko dla siebie.

Aby móc przeglądać wszystkie upublicznione przepisy logowanie się powinno być zbędne. Ponadto podczas przeglądania cudzych przepisów, użytkownik musi mieć możliwość oceny dania, a przy opcji zalogowanej również wystawienia komentarza. Ostatnim wymaganiem jest dedykowany widok statystyk po to, aby aplikacja ostrzegała gdy nasza dieta jest niewłaściwa i prowadzi do nadwagi.

Wymagania:

  • Znajomość programowania obiektowego oraz związanej z nim terminologii, znajomość jednego z języków: C / C++, Java, Objective-C, Swift
  • Dostęp do środowiska programowania Apple Xcode
  • Podstawowa znajomość projektowania aplikacji mobilnych
Aplikacja webowa do przeprowadzania ankiet z możliwością pracy w trybie offline
prowadzący: dr inż. Bogusław Szlachetko (TMU)
stan: w trakcie realizacji

Używanie zarówno urządzeń mobilnych jak i komputerów do przeprowadzania ankiet może znacząco poprawić wydajność pracy osoby zbierającej różne dane.
Są jednak sytuacje, gdy ankiety trzeba przeprowadzić bez dostępu do Internetu.
Korzystanie z ankiet offline pozwoli na gromadzenie danych w lokalizacjach odciętych od sieci lub z bardzo słabym zasięgiem, takich jak hale produkcyjne czy tereny słabiej rozwinięte.

Celem projektu jest stworzenie aplikacji webowej do przeprowadzania ankiet.

Główne założenia:

  • możliwość pracy online i offline,
  • informacje zebrane offline wysyłane na serwer, gdy tylko aplikacja będzie miała dostęp do Internetu (API),
  • możliwość wyeksportowania materiałów zebranych offline,
  • zbieranie danych tekstowych, obrazów oraz opcjonalnie notatek głosowych,
  • layout przystosowany do różnych rozdzielczości ekranu (Responsive Web Design),
  • wersjonowanie (Git).

Co da Ci ten projekt:

  • praca w najnowszych technologiach,
  • odwzorowanie warunków projektu komercyjnego,
  • możliwość uzyskania pomocy technicznej od specjalistów,
  • sprawdzenie się w praktyce z takimi zagadnieniami jak MVC, API, projektowanie wydajnej bazy danych.

Dla najlepszych osób czekają zaproszenia na praktyki!

Wymagana znajomość: PHP, JavaScript, Html, MySql

Aplikacja mobilna i webowa do zarządzania czasem wykonywania zadań
prowadzący: dr inż. Wojciech Kmiecik ()
stan: w trakcie realizacji

Główną częścią projektu jest aplikacja mobilna stworzona w technologii Xamarin.Forms (Android, iOS, Windows Mobile), która umożliwia mierzenie czasu, w którym użytkownik wykonywał pewne zadanie. Następnie użytkownik może uzupełnić wpis o dodatkowe szczegóły (nazwa, kategoria, tag itp.). Aplikacja komunikuje się (Web.API) z serwerem bazodanowym w celu synchronizacji danych. Projekt zakłada również stworzenie aplikacji webowej ASP.NET wyświetlającej wyniki pomiarów oraz szczegóły i statystyki.

Zagadnienia do wykonania w ramach aplikacji mobilnej:

  • logowanie i rejestracja (Google i Facebook),
  • mierzenia czasu do jednego lub wielu zadań równocześnie,
  • „inteligentne przerwy” wykrywanie przerwy w wykonywaniu zadania (np. opuszczenie miejsca pracy),
  • możliwość tworzenia projektów i mierzenie czasu wykonywania zadania przez wielu użytkowników w ramach jednego zadania,
  • obsługa cyklu życia aplikacji.

Zagadnienia do wykonania w ramach aplikacji webowej:

  • wyświetlanie czasu zadań w wygodnej formie,
  • możliwość edycji zadań,
  • statystyki w formie wykresów.

Co da Ci ten projekt?

  • wiedzę o profesjonalnym procesie wytwarzania oprogramowania (scrum),
  • umiejętność crossplatformowego tworzenia aplikacji mobilnych (Xamarin),
  • zapoznanie się z popularnymi frameworkami (Angular JS, ASP.NET MVC),
  • nawiązanie kontaktów z pracownikami jednej z największych wrocławskich firm IT,
  • wiedzę o dobrych praktykach programowania.

Wymagania wstępne:

  • znajomość założeń programowania obiektowego (najlepiej na przykładzie jakiegoś języka jak C#, java, C++)
  • wiedza dotycząca podstaw pracy z bazami danych (CRUD)
  • podstawy tworzenia stron internetowych (HTMl – np. umiejętność stworzenia czystego formularza z przyciskiem submit)
Narzędzie do zarządzania aukcjami w wielu serwisach jednocześnie
prowadzący: dr inż. Tomasz Kubik (INS)
stan: w trakcie realizacji

Narzędzie ma na celu podłączenie się do publicznego api wystawionego przez przynajmniej 2 usługodawców świadczących usługi sprzedaży przedmiotów (Allegro, eBay etc) oraz umożliwienie użytkownikowi zarządzania swoimi ofertami sprzedażowymi bez konieczności logowania się bezpośrednio na stronie. Poza modułem użytkowym istnieje również moduł administracyjny, w którym ustawia się opcje dostępów dla użytkowników.

Wykonanie aplikacji porusza najważniejsze aspekty wytwarzania komercyjnego oprogramowania:

  • praktyczne zastosowanie najpopularniejszych technologii javovych
  • komunikacja z zewnętrznymi serwisami
  • poznanie w praktyce architektury web serwisów
  • poznanie w praktyce problemów jakie sprawia integracja z systemami zewnętrznymi
  • zapewnianie jakości poprzez pokrywanie wytworzonego oprogramowania testami jednostkowymi oraz integracyjnymi
  • praca w środowisku rozproszonym przybliżonym do komercyjnego

Zastosowane technologie:

  • spring stack (core, boot, data, security, aop)
  • javascript (angular)
  • maven, mysql, tomcat, git

Minimalne wymagania wobec uczestników:

  • znajomość podstaw Javy EE,
  • podstawy javascript,
  • znajomość SQL’a,
  • chęć do poszerzenia wiedzy.
S-tunning fit tracker
prowadzący: dr inż. Iwona Poźniak-Koszałka (ISK)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest dostarczenie aplikacji webowej, również na urządzenia mobilne, która pozwoli na kontrolowanie właściwej diety użytkownika. Dodatkowo możliwe ma być również automatyczne planowanie posiłków na kolejne dni, wraz z listą produktów do zakupu, zgodnie z preferencjami smakowymi użytkownika. Do prezentacji efektów diety należy także udostępnić statystyki z danymi historycznymi.

Na pule wszystkich dostępnych posiłków składać mają się produkty gotowe, owoce, warzywa a także przepisy dodawane przez użytkowników. Konieczna do powyższego wymagania jest implementacja mechanizmu, który pozwoli na przechowywanie, komponowanie oraz dzielenie się własnymi przepisami z innymi użytkownikami. Wartość odżywcza utworzonego posiłku wyliczana ma być na bazie składników i sposobu przygotowania.

Użytkownik ma posiadać możliwość rejestracji, po to aby mógł zarządzać własnymi przepisami oraz ustawiać sobie filtry produktów zakazanych (np. takich na którye ma uczulenie, albo których po prostu nie lubi) podczas wyszukiwania przepisów. Dodatkowo, jako twórca i właściciel przepisu, użytkownik może udostępniać go innym lub też trzymać go tylko dla siebie. Ponadto podczas przeglądania cudzych przepisów, użytkownik musi mieć możliwość oceny dania, a przy opcji zalogowanej również wystawienia komentarza.

Oferujemy:

  • Możliwość pracy w zespole opartym o powszechnie stosowaną metodologie SCRUM
  • Pracę przy użyciu najnowszych obecnie stosowanych technologii
  • Profesjonalne wsparcie techniczne, przy zachowaniu miłej atmosfery

Wymagania:

  • Znajomość programowania obiektowego oraz związanej z nim terminologii, wskazany język to C#
  • HTML oraz CSS na poziomie podstawowym
  • Podstawy SQL
System do monitorowania wolnych miejsc na parkingu
prowadzący: dr inż. Bartosz Jabłoński (ART)
stan: w trakcie realizacji

Stworzenie systemu, za pomocą którego można będzie monitorować liczbę wolnych miejsc na parkingu za pomocą urządzenia zewnętrznego w postaci kamery. Obraz będzie wczytywany z kamery co jakiś czas, system, na podstawie wczytanego obrazu będzie musiał rozpoznać liczbę wolnych miejsc na parkingu. Także na podstawie danych o wolnych miejscach można będzie opracować statystyki dotyczące wolnych miejsc w określonych godzinach.
Technologie:

  • C#
  • ASP.NET MVC
  • Entity Framework
  • Code First
  • Git
  • SOLID
  • MS SQL Server.

Wymagania: dobra znajomość OOP

Implementation of the „BLA BLA painter” application and preparing proposition for advertising the solution to target group.
Customers are searching more and more painters via digital platforms. They expect options to post painting request to be done and receiving offers. Customers use other Customer’s opinions online. On the other hand Painters (also PPG customers) search digital access to end consumers.

Requirement:
To create a web platform, that will match expectations of both above groups:

  • for end consumers: creation work request, searching& posting opinions, fixing the bids with professional painters
  • for professional painters: be available/advertise (with many parameters), enables receiving offers from end customers

For PPG we want to promote new sales channels and promote painters that use our products.

Detailed requirements/processes:

  • End customer via website can request painting/lacquering walls, floors, putting plasters (like on oferio.pl or oferteo.pl) as a SIMPLE POST or to particular professional painters present on the website with detailing min requested info:
    • What to do ?: e.g. paint my room
    • How much? e.g. around 50 m2
    • When? January- can select dates
    • Place? e.g. Wroclaw
    • Contact details ( if not logged in with its details) tel. number & name as min)
    • Other requirements
  • Maintenance of PPG approved painters – profile
  • Recommendation& evaluation process of painters + post opinions of end customers after work done
  • Prepared ideas and solutions for promoting this platform in modern medias ( target group: end customers who use modern technologies in Europe)
  • Possibility of linking the platform with current PPG sites like for PL (Dekoral.pl etc) and other used by PPG
  • Platform shall have solution for promoting painters with PPG certificate on the internet.
  • Platform has to be responsive (RWD)
  • Platform shall have simple responding solution/ connected to emails (can be:AKINATOR)
Interactive Advise Bot (conversational commerce)
prowadzący: dr hab. inż. Przemysław Śliwiński (EZI)

Imagine yourself creating the Siri of paint or the Cortana of color advice!

Goal
If you are looking for a really challenging project and great learning experience, this project might be just the one for you!

The goal of the project is develop an AI voice/chat bot that can be integrated in a website. It should be able to interactively, preferably via voice input and output, answer complex paint related questions with the backup of a real human. Just like with Siri it should feel like you are getting helped by a real human being but in fact it is a bot making use of AI.

The bot should help me as a customer in doing commerce online. Help me on what I need to do the job, help me defining which color suits me best and eventually order it for me :).

Example of end-product

  • When visiting the website of one of our brands (e.g., www.dekoral.pl) a person should be able to get in touch with an advise bot on the website, which is able to answer questions related to paint and provide suggestions to help our customers select our paints:
    • E.g., questions about which paints to use in which situation (e.g., I would like to paint my wall or woodwork, metal, etc) See http://www.iplaner.dekoral.pl/#/ for inspiration
    • Questions about issues related to paint (e.g., I painted my wall 2 months ago and now it is blistering, how can I solve this?)
    • Questions about colors (e.g., If I apply a light paint on a dark surface, how should I apply this? Colours change over time, why does this happen and how can I prevent this)
    • Questions on where to buy PPG paint, perhaps even directly linking with the shopping basket on our E-commerce site (e.g., www.sigma.nl)
    • Questions on where to find a good painter in the neighbourhood of the customer

We will make sure to provide you with an overview of questions, don’t worry :).

Find some inspirational examples of chatbots here.

Scope

  • Investigate the possibilities
  • Develop AI Voice/Bot
  • Make use of web enabled technology
  • Define & create other innovative features

Skills & Assets

  • Experience with AI
  • Experience in chat/voice bots
  • Good motivation, proactive and ambitious attitude
  • Innovative mind set

Preferred Technologies

  • Azure machine learning
  • .Net #
Lookbook – digital marketing online tool
prowadzący: dr inż. Iwona Poźniak-Koszałka (ISK)
stan: w trakcie realizacji

The project is to create dedicated online interface, that enables marketing teams across Europe to share, rate and comment latest internal solutions as well as external development, corporate documentations and benchmarked solutions.
Main idea is to create modern design layout, with extraordinary functionalities (e.g pinterest like functionality).

Flexible Mobile reports creator
The project goal is to research on the market and demonstrate an IT solution for building flexible mobile reports. Application should meet the criteria:

  • Mobile technology
  • Graphic and dynamic (drill down, navigation) reporting
  • Integration/Interface with external data sources (SAP, Oracle, MS SQL, others)
  • Intuitive and user friendly
  • Possibility to create flexible report with editable data.

As a result we would like to run and test web reports for PPG sales representatives.

Checkout Free Paint Shop Application
prowadzący: dr inż. Bogusław Szlachetko (TMU)
stan: w trakcie realizacji

Imagine yourself buying in shop without waiting in queue!

The project consists in developing an app which allows to shop on a paint store and check out / pay without having to queue. The goal is that the customer gets out of the store, gets a receipt of his purchase and gets charged automatically. A control mechanism should indicate that the app has registered the transaction to let the customer go.

In project scope, please propose the concept of the sales and payment process from entering the shop till closing a transaction.

In your application please be focus on:

  • Products scanning function
  • Technology which allows to verify if all products are charged. (e.g. products are equipped with BLE/RFID stickers that  mobile app reads and reports to the system as bought and thus lets the mobile device and a product  to leave the shop without alarm) – but different approach is welcome.

If feasible we could consider to build working prototype.

PPG Paintr App (automatic room measuring)
Create a mobile companion app for the PPG Paintr (service related commerce) project. This app needs to have a feature that is both helpful and that generates a wow effect and we think that automatic measuring of room and exterior dimensions would be it.

Imagine yourself walking through your house/ outside of your house and filming it. Then the tool should be able to automatically measure the m2 in walls, ceiling, # doors/radiators/windows, quality of the paint job and turning this into a proposal after selecting a color in which the wall should be painted.

Please help us define the scope for this project! Are you a bit afraid how robust a measuring tool (based on image processing) can be in different environments? Why not investigate and think of your own method (IMU, Gyroscope, pace detection & other sensors; the possibilities are endless on modern mobile phones nowadays)!

Scope

  • Automatic measuring feature
  • Mobile app
  • Interior
  • (Exterior)

Out of scope

  • Add AR/VR capabilities to this app

Skills & Assets

  • Good motivation, proactive and ambitious attitude
  • Innovative mind set
  • Experience with (mobile app) development
  • Knowledge about cross platform framework Xamarin can be beneficial

AIdoc
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest stworzenie aplikacji do przechowywania dokumentacji medycznej takiej jak:

  • Skierowania medyczne
  • Recepty
  • Przyjmowane leki
  • Kalendarz wizyt u lekarzy (wraz z archiwum)

Dodatkową funkcjonalnością jest zarządzanie danymi całej rodziny wraz z możliwością udostępnienia danych lub wysłania powiadomień.

  • Wymagana jest podstawowa znajomość programowania aplikacji mobilnych
  • W ramach projektu należy wypracować wersję demonstracyjną

Reconizer to spółka zajmująca się tworzeniem innowacyjnych startupów medycznych, społecznych oraz opartych na sztucznej inteligencji. Osoby zainteresowane tematem zachęcamy do kontaktu – istnieje możliwość rozszerzenia opisanych projektów.

Zapewniamy wsparcie merytoryczne – projekt realizowany będzie we współpracy z zespołem firmy, oczekujemy od grupy studentów świeżego spojrzenia oraz konsultacji koncepcji jako przedstawicieli grupy potencjalnych odbiorców narzędzia.

Loveteller – komunikator dla młodzieży

Celem projektu jest opracowanie aplikacji mobilnej/komunikatora. Jest to nowoczesne rozwiązanie służące do komunikacji pomiędzy użytkownikami z wykorzystaniem innowacyjnych funkcji lokalizacji i sposobu inicjowania konwersacji opartej na skanowaniu użytkowników w pobliżu oraz możliwością wysyłania powiadomień w określonej lokalizacji.

Praca odbywać się będzie w ścisłej współpracy z zespołem programistów zatrudnionych w firmie oraz na nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych wiodącego operatora telefonii w Polsce.

  • Wymagana jest podstawowa znajomości programowania aplikacji mobilnych
  • W ramach projektu należy wypracować wersję demonstracyjną

Reconizer to spółka zajmująca się tworzeniem innowacyjnych startupów medycznych, społecznych oraz opartych na sztucznej inteligencji. Osoby zainteresowane tematem zachęcamy do kontaktu – istnieje możliwość rozszerzenia opisanych projektów.

Zapewniamy wsparcie merytoryczne – projekt realizowany będzie we współpracy z zespołem firmy, oczekujemy od grupy studentów świeżego spojrzenia oraz konsultacji koncepcji jako przedstawicieli grupy potencjalnych odbiorców narzędzia.

The use of social media to determine fare prices and markets
prowadzący: dr hab. inż. Henryk Maciejewski (INT)

Traffic on social media sites can be an indicator of intent to buy/ travel a lot quicker than the number of searches on the Ryanair website. This is very true for niche events (sporting or otherwise) that may have a lot of people travelling on routes/days/times that are not historically busy. The purpose of this project is to examine social media traffic (Twitter/Facebook, etc.) and see if this correlates with bookings on the Ryanair website. We want to look especially at events that are not football related as we know that these lead to an increase in bookings.

Goals:

  • This project should return a report that states whether or not there is any correlation between social media and bookings on routes within the Ryanair network
  • The scope of the project may be a country (e.g. Poland), a region (e.g. The Nordics) or a particular type of event (e.g. Netball)
  • The output of the project should also include a methodology/algorithm etc. to determine what events will have an impact on bookings

Skills:

  • One of the following languages: R/Python/Scala or comparable
  • Knowledge of statistical and data science methods
  • Knowledge/experience of cloud based platforms such as Azure/AWS
  • Ability to present the outputs in a clear and concise manner
Weather and its impact on flight delays/disruptions
prowadzący: dr inż. Marek Woda (INT)
stan: w trakcie realizacji

Ryanair recorded over 90% of all its flights arrived on-time in 2016. A major part of these delays has been ascribed to weather delays. Weather can delay an aircraft in a number of ways:

  • on the ground (delaying it from taking off),
  • in the air (winds delaying the flight or preventing landing),
  • or causing total cancellations (airspace is closed due to weather conditions).

Ryanair do not currently have a list of destinations/routes that are affected by weather at what times of the year. We would like to know how much of an impact weather has (either positively or negatively.
Goals:

  • Evaluation of what routes are affected by weather (day/time/season)
  • Level of delays per location
  • Ranking of worst offenders

Skills:

  • One of the following languages: R/Python/Scala or comparable
  • Knowledge of statistical and data science methods
  • Knowledge/experience of cloud based platforms such as Azure/AWS
  • Ability to present the outputs in a clear and concise manner
Identification of routes based upon migratory patterns of customers
prowadzący: dr hab. inż. Henryk Maciejewski (INT)

The low cost of travel and the variety of transport options has allowed whole demographics of people to move from one country to others for work/leisure purposes. These people are as varied as the general population, but on certain routes/sectors, there are some demographics that contribute a higher than expected volume of passengers to the flights. Some questions that this throws up are:

  • What groups of people are flying from where to where – what is this based upon – age,sex, nationality, etc.
  • Cities with multiple airports – where are the people coming from to travel to? What types of customers are they? Are they business customers/ leisure – what to their profiles look like.
  • What areas are people travelling from to an airport – what is the radius of influence of an airport in an area. How does this differ by locales, etc.

This project would look at the types of passengers that fly on various routes and try and predict what features would identify a new route/ destination that is not currently served by Ryanair.

Goals:

  • Identification of any unique passenger demographics on routes
  • Use of external data to identify and locations that have matching demographics that we currently don’t serve

Skills:

  • One of the following languages: R/Python/Scala or comparable
  • Knowledge of statistical and data science methods
  • Knowledge/experience of cloud based platforms such as Azure/AWS
  • Ability to present the outputs in a clear and concise manner
Applying Text Recognition and NLP techniques to customer service requests
prowadzący: dr inż. Marek Woda (INT)
stan: w trakcie realizacji

Customer Service deal with the majority of customer complaints via email or chat. We don’t have a method to easily categorise the types of queries or track their sentiment. This project would look at the past customer interactions and determine what the most reported issues are and determine the sentiment involved.
Goals:

  • Ability to track the categories from text input
  • Output – ability to predict what types of actions generate customer complaints and how to alleviate them

Skills:

  • One of the following languages: R/Python/Scala or comparable
  • SQL knowledge
  • Knowledge of statistical and data science methods
  • Knowledge/experience of cloud based platforms such as Azure/AWS
  • Ability to present the outputs in a clear and concise manner
Creation of simple bots for voice and text orders by customers: (a) Bots for making bookings (Voice); (b) Bots for making bookings (Text);
prowadzący: dr inż. Marek Woda (INT)

(a) Technologies such as Alexa (Google) and Echo (Amazon) are allowing customers to interact with websites using voice commands. We would like to look at how this technology could be used by Ryanair to allow customers to make bookings using voice commands

Goals:

  • Simple interface to allow customers to ring in their booking
  • Algorithm that can interpret this – in English first

(b) We would like customers to be able to test us in details (time, location, PAX) to make a booking on the app rather than having to search and book. Example: Dublin to London, Friday morning for 2 people. (e.g.)

Goal:

  • Text a booking to Ryanair e.g. Poland to Ireland Friday – and it return the nearest airport to the person with the most relevant flights

Skills:

  • One of the following languages : R/Python/Scala or comparable
  • Knowledge of statistical and data science methods
  • Knowledge/experience of cloud based platforms such as Azure/AWS
  • Ability to present the outputs in a clear and concise manner
Creation of a simple bot using Microsoft LUIS api
prowadzący: dr inż. Marek Woda (INT)

We would like to evaluate the Microsoft LUIS framework. This project would use the LUIS framework to produce a simple, guided bot for Ryanair. The scope of the project is open to any area. A simple idea maybe a guided bot for Ryanair staff to have questions from HR answered.

Skills:

  • One of the following languages: R/Python/Scala or comparable
  • Knowledge of statistical and data science methods
  • Knowledge/experience of cloud based platforms such as Azure/AWS
  • Ability to present the outputs in a clear and concise manner

SAMSUNG

Detection of gestures for Smartwatch devices
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)
stan: w trakcie realizacji

Include gestures:

  • turn wrist left
  • turn wrist right
  • swipe hand to the left
  • swipe hand to the right

Possible reduction of scope to single pair of gestures if number of students in less than 3.
Accuracy measure: Accuracy in single gesture detection.
Target: 90% accuracy in single gesture detection.
Company provides: Gear S2 devices or data samples alternatively.

User activity recognition
prowadzący: prof. dr hab. inż. Michał Woźniak (IMT)
stan: w trakcie realizacji

Use smartphone's sensors data to detect user movement

  • normal walking (PDR)
  • running (PDR)
  • walking upstairs/downstairs
  • using elevator
  • using escalator

Possible reduction of scope to last three activities if number of students in less an 3.
Accuracy measure: Accuracy in single activity recognition.
Target: 90% accuracy in recognition of each activity.
Company provides: Mobile device from Galaxy Series or data samples alternatively.

Gather positioning data and train neural network to improve positioning accuracy
Target: Collect Wi-Fi fingerprints measured by smart phones at reference locations over chosen floor.
Known location can be the same or changed over measurement sessions. During one measurement session there can be multiple fingerprints in one location or just one fingerprint per location. It is important to cover relative big part of the floor areas accessible for walking, in best case cover the whole area. Measurements should be repeated frequently (monthly) in order to collect big enough volume of data. Location can be expressed in freely chosen cordinate system, it is preferred to use some local cordinates related to floor plan instead of one from GPS.
Wi-Fi fingerprint data should be used to train a machine learning model.
Model validation by calculating location for measured fingerprints not used for training. Accuracy calculation as errors between calculated and real position.
Measurements for training and validation may be provided using same phone device or multiple phones.
In case of using multiple phones they should come from one manufacturer, best of all Samsung Galaxy smartphones.
Company provides: Advice how to make Wi-Fi fingerprints measurements faster on Galaxy devices.
Advices on methodology and tools used for training if required.
Determination of locations of Access Points in multi-story building
Scope of the project includes development of algorithms and/or tools for determination of locations of access points (when locations of access points are unknown). Location can be expressed in freely chosen coordinate system, it is preferred to use some local coordinates related to floor plan instead of one from GPS.
Accuracy measure: Mean distance error for determination of locations of Access Points in multi-story building (Error calculated as Euclidean distance between determined and real position of AP in two dimensional space).
Company provides: Advice how to make Wi-Fi fingerprints measurements faster on Galaxy devices.
Advices on methodology and tools used for training if required.
Brand visibility in images from social media
prowadzący: dr hab. inż. Wojciech Bożejko (ARS)
stan: w trakcie realizacji

There are two main goals of the project:

  1. Detection and recognition of logos, brands, trademarks and slogans in images posted in social media (e.g. Samsung logo on a football player’s T-shirt, Apple logo on a back of the laptop, Adidas logo on shoes).
  2. Preparation of brand visibility reports, including information about:
    • Which logos are visible
    • How often logos are visible
    • Where the logo is visible on the image and how large it is
    • How many logos are visible on a single image

This project will require:

  • Preparation of the web scrawling tools able to collect images from social media.
  • Building image database for recognition model training.
  • Preparation of models for brand detection & recognition (preferred methods based on Deep Neural Networks).
  • Development of recognition engine
  • Development of analytics tools (for brand visibility report preparation)

At least 30 most popular brands should be recognized

Mobilna stacja kontroli jakości powietrza
prowadzący: dr inż. Andrzej Rusiecki (ART)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest zbudowanie systemu IoT do pomiaru jakości powietrza na bazie mobilnych stacji pomiarowych. W ramach projektu należy:

  • zbudować mobilną stację meteorologiczną wraz z modułem pomiaru jakości powietrza, komunikującą się bezprzewodowo,
  • stworzyć usługę w chmurze internetowej do gromadzenia danych o jakości powietrza,
  • przygotować stronę www na której będą prezentowane dane z pomiarów, również w postaci mapy zanieczyszczeń.

Mobilna stacja meteo powinna dokonywać pomiarów parametrów środowiska takich jak temperatura, wilgotność, ciśnienie atmosferyczne, poziom pyłów PM2,5 oraz PM10 wraz z czasem oraz miejscem wykonania pomiaru. Wyniki pomiarów będą przesyłane do systemu centralnego z wykorzystaniem wrocławskiej sieci radiowej małej mocy (działającej w technologii LoRaWAN), uruchomionej na terenie miasta Wrocławia przez firmę Thaumatec. Budowa stacji meteo będzie wymagała integracji elementów sprzętowych: modułu radiowego LoRa wraz z modułem GPS oraz czujnika jakości powietrza, oraz oprogramowania moduł radiowego i stworzenia strony serwerowej (backend + frontend).
Strona www powinna prezentować dane pomiarów umiejscawiając je na mapie oraz oferować możliwość zadania okresu czasu pomiarów.

Wykorzystywane technologie: język C (platforma STM32); MySQL, Node.js; JavaScript, Google API; Sprzęt potrzebny do zbudowania mobilnej stacji pomiaru jakości powietrza zostanie dostarczony przez firmę Thaumatec.

System kontroli dostępu do firmy
prowadzący: dr inż. Zbigniew Sołtys (TMU)
stan: w trakcie realizacji

Planowany projekt będzie polegał na zaprojektowaniu, uruchomieniu i przetestowaniu inteligentnego systemu dostępu do firmy wykorzystującego karty RFID, integrację z domofonem i narzędziami używanymi w firmie, takimi jak slack oraz pozwalającego na tworzenie alarmów i kontekstowych przypomnień.

Tworząc system kontroli dostępu grupa projektowa dostanie:

  • dostęp do czytnika i drukarki kart RFID,
  • możliwość nauki rozmaitych technologii od pracowników firmy (backend, integracja ze sprzętem, frontend, bazy danych, urządzenia wbudowane, wirtualizacja),
  • ciekawy projekt prowadzony w metodyce SCRUM z jasno określonymi rolami i zaangażowanym klientem,
  • możliwość nauki dobrych praktyk w wykorzystaniu narzędzi wykorzystywanych w projekcie informatycznym, takich jak Jira czy Git.

Cele projektu:

  • oprogramowanie czytnika kart RFID UHF i logowanie czasu wejścia/wyjścia z i do siedziby firmy,
  • tworzenie nowych kart RFID i rejestracja w systemie,
  • integracja czytnika kart RFID z domofonem przez backend,
  • integracja z bazą danych – zapisywanie i raportowanie czasu wejść i wyjść,
  • tworzenie raportów o obecności w firmie,
  • integracja ze slackiem i tworzenie ostrzeżeń i przypomnień

Wymagane umiejętności:

  • podstawy i/lub chęć szybkiej nauki narzędzi: Git, Jira
  • podstawy i/lub chęć szybkiej nauki technologii internetowych: Node.js, JavaScript, MongoDB, REST
  • podstawy i/lub chęć szybkiej nauki tworzenia systemów wbudowanych>

Firma udostępni wsparcie merytoryczne oraz:

  • Karty RFID, drukarka kart, czytnik kart, serwery, system zarządzania zadaniami
Secret world of the Wrocławskie Krasnale
prowadzący: dr inż. Marek Piasecki (INS)

Augmented reality gives the great opportunity of combining and integrating the real world with the virtual world. In the industry it is used to visualize performance of machines live, based on the information provided by sensors.
One of the powerful tools available in the market to develop augmented reality solutions is Vuforia, and company bought by PTC (https://www.vuforia.com/).

This project involves the creation of a augmented experience around the Wrocławskie Krasnale. The solution will be based on the Vuforia platform.

Objectives:

  • Getting acquainted with the Vuforia Platfrom
  • Being able to process images and link them to unique identity
  • Being able to create a virtual experience around a real object
  • Integrate other source information with the Vuforia platform

Scope:

  • Be able to recognize the individual dwarf with my smart phone (Android)
  • Once recognised, I will see a virtual world around the individual dwarf. Every dwarf has a different virtual world
  • The virtual world is changing depending on real time, live information (e.g. weather data/time is influencing the virtual experience around the dwarfs)
  • Project will develop this experience for minimum 2 dwarfs

Required skills and assets:

  • Thaumatec will make available the Vuforia Platform
  • Android
Sprytny pojemnik na materiały przeznaczone do recyklingu
prowadzący: dr inż. Maciej Nikodem (INT)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest zbudowanie systemu IoT do nadzorowania poziomu napełnienia pojemników do zbiórki materiałów przeznaczonych do recyklingu. W ramach projektu należy:

  • zbudować i zintegrować z pojemnikiem moduł pomiarowy komunikujący się bezprzewodowo,
  • stworzyć usługę w chmurze internetowej do gromadzenia danych o stopniu zapełnienia pojemników,
  • przygotować stronę www na której będą prezentowane zebrane dane oraz proponowana trasa pojazdu odbierającego materiały.

Sprytny pojemnik na materiały przeznaczone do recyklingu powinien okresowo sprawdzać swój poziom napełnienia i raportować go do systemu centralnego z wykorzystaniem wrocławskiej sieci radiowej małej mocy (działającej w technologii LoRaWAN), uruchomionej na terenie miasta Wrocławia przez firmę Thaumatec. Budowa pojemnika będzie wymagała integracji elementów sprzętowych: modułu radiowego LoRa wraz z modułem GPS oraz czujnika poziomu napełnienia pojemnika, oraz oprogramowania moduł radiowego i stworzenia strony serwerowej (backend + frontend).

Strona www powinna prezentować dane pomiarów umiejscawiając je na mapie oraz oferować możliwość zaplanowania trasy pojazdu, który będzie mógł odebrać zebrane materiały przeznaczone do recyklingu tylko z pojemników, w których zgromadzone zostało wystarczająco dużo materiałów.

Wykorzystywane technologie:

  • język C/C++ (platforma STM32);
  • MySQL, Node.js;
  • JavaScript;
  • Google API;

Sprzęt potrzebny do zbudowania sprytnego pojemnika zostanie dostarczony przez firmę Thaumatec.

Stacja pogodowa z detektorem smogu i modułem komunikacyjnym
prowadzący: dr inż. Iwona Poźniak-Koszałka (ISK)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest wykonanie mobilnej stacji pogodowej mierzącej temperaturę, ciśnienie, poziom wilgotności oraz zanieczyszczenia powietrza (PM 2.5 oraz PM10). Urządzenie to ma wysyłać za pomocą Bluetooth Low Energy (opcjonalnie: WiFi) dane na telefon komórkowy z systemem Android, a następnie na serwer. Dane pogodowe będą wyświetlane z wykorzystaniem OpenStreetMap.

Wymagane umiejętności:

  • Programowanie w języku C, C++, Java
  • Podstawowa wiedza z zakresu elektroniki
  • Doświadczenie w pracy z urządzeniami wbudowanymi
  • Znajmość architektury klient-serwer
  • Podstawa wiedza z Androida
Wykorzystanie technologii LoRa do przesyłania danych o stopniu zanieczyszczenia powietrza
prowadzący: dr inż. Królikowski Rafał (TSI)
stan: w trakcie realizacji

Celem projektu jest wykonanie mobilnej stacji pogodowej mierzącej temperaturę, poziom wilgotności oraz zanieczyszczenia powietrza (PM 2.5 oraz PM10) komunikującej się z serwerem w technologii LoRa. Urządzenie powinno być oparte o ogólnie dostępne moduły „open hardware”, np.: Arduino Mega, Arduino Lora Shield, PMS5003/SDS011, tak aby można było zbudować taki sensor bez specjalistycznego sprzętu.

Dane zebrane przez czujnik powinny być wysyłane poprzez sieć TTN na serwer który będzie te dane prezentował, np.: thingspeak.

Jako Gateway do celów testowych można wykorzystać moduł LoRa oraz Rasberry Pi.
Projekt jest rozwinięciem dostępnych rozwiązań IoT.

Wymagane umiejętności:

  • Programowanie w języku C, C++,
  • Podstawowa wiedza z zakresu elektroniki
  • Doświadczenie w pracy z urządzeniami wbudowanymi
  • Znajomość architektury klient-serwer

XEOS Visitors System-Concept and Proof of Concept
XEOS will build a new facility for aircraft engine maintenance near Wroclaw. For the new facility we need a system for managing the entire visitor process, it means

  • Internet based registration
  • Creation access identity (using mobile phone should be considered)
  • Registration of visitors groups should be available
  • Attendance list any time
  • Archiving visits
  • Out-booking management

The new facility will have many different access restriction areas. XEOS will implement an electronic card access system. The integration between access systems and visitors systems should be explored. During the concept benchmarking should be done (buy or do). As a result we expect a recommendation. The recommendation should be realized as proof of concept (prototype).

Application Infrastructure for XEOS
XEOS will use SAP as a production and administration system, which will be implemented by IT department the Lufthansa Technik AG.
It will be necessary to develop local web based applications like visitors system, reportings.
The goal of this project is to compare (benchmarking) different technical possibilities to implement
a platform, for developing and running local web based applications systems (f.e. Windows or J3EE ; cloud or local hardware) and to recommend a solution. The scale, security and separation between development, testing and running platform should be considered.

System transmisji danych pomiarowych dla balonu stratosferycznego
prowadzący: dr inż. Maciej Nikodem (INT)
stan: w trakcie realizacji

W trakcie prac nad projektem FREDE (ang. FREon Decay Experiment www.wsag.pl) realizowanego w latach 2012-2016, zainicjowano serię amatorskich stratosferycznych misji balonowych o charakterze testowym.
W roku 2015 odbyły się trzy misje o kryptonimie JADE zrealizowane we współpracy z Copernicus Project). W roku 2017 planowane są kolejne dwie misje, które poza sondowaniem atmosfery wyniosą kolejne eksperymenty w stratosferę. Ze względu na dotychczasowe sukcesy członków misji JADE (m.in. wygrana w ramach konkursu Global Space Balloon Challenge – kategoria najlepszy projekt naukowy w roku 2015 i 2016) planowana jest budowa nowej wersji elektroniki pokładowej wraz z oprogramowaniem. Jej zadaniem będzie analiza warunków atmosferycznych podczas lotu (pomiar ciśnienia, temperatury, poziomu promieniowania UV, etc.), a także przetestowanie nowego modułu transmisji danych, wykorzystującego technologię radiową LoRa WAN. Komunikacja zakłada transmisję danych pomiarowych, jak i informację o aktualnej lokalizacji uzyskiwanej na podstawie odczytów pokładowego systemu GNSS (GPS, Galileo, etc). Do gromadzenia wysyłanych danych zostanie wykorzystana infrastruktura Wrocławskiej Miejskiej sieci LoRa WAN uruchamianej przez firmę Thaumatec.

Zadaniem zespołu projektowego jest zbudowanie systemu mikrokomputerowego pozwalającego na agregację danych pomiarowych (mini komputer pokładowy, moduł radiowy LoRaWAN wraz z zestawem czujników), jak i bieżące przesyłanie ich na ziemię. Zebrane wyniki powinny być na bieżąco wizualizowane na komputerze nadzorującym przebieg eksperymentów oraz logowane w bazie danych do późniejszej analizy. Stworzone rozwiązanie weźmie udział w misji balonu stratosferycznego, której start jest planowany na maj/czerwiec 2017.

Międzywydziałowe Koło Naukowe WSAG dysponuje niezbędną wiedzą i doświadczeniem pozwalającym na realizację takiego projektu oraz start balonów stratosferycznych. Zespół studentów współpracujących w ramach tego projektu może liczyć na wsparcie merytoryczne, a także w pozyskaniu części sprzętu pomiarowego i komunikacyjnego (komputer pokładowy np.: Habduino 4.0, zestaw czujników, moduł LoRa WAN).